Vamos a la playa- Lloret de Mar, Costa Brava Plajă şi soare / Spania

Visezi la vară. La soare. La plaje cu ape turcoaz. Să citeşti o carte tolănit pe şezlong. Să mănânci fructe-de-mare şi să bei un cocktail cu umbreluţă. Ştiuuu. Şi eu! M-am tot gândit zilele astea cum că e adevărat că suntem mai fericiţi vara, aşa că am scotocit prin valiză după o destinaţie estivală- Lloret de Mar, Costa Brava.

În linii mari, Costa Brava este o regiune de coastă ce se întinde pe 200 km la nord de Barcelona, în nord-estul Spaniei. Pregăteşte-te să vezi semne şi meniuri la restaurante în catalană, căci face parte din regiunea Cataloniei ( Provincia Girona ). Dar, nu-ti face griji. Locuitorii vorbesc perfect şi spaniolă ( castellano), chiar dacă se simt profund catalani.

Dacă dăm un zoom pe hartă şi urmărim linia coastei, vom da cu ochii de Lloret de Mar. Este vorba de una dintre cele mai notorii staţiuni de pe Costa Brava, atât pentru familii, cât şi pentru cei care vor să îşi exploateze în vacanţă latura de party animal. Staţiunea poate fi aleasă pentru un sejur complet- cel clasic de 7 nopţi ( vei găsi multe oferte la agenţiile de turism), dar şi pentru o excursie de o zi de la Barcelona, aşa cum am făcut eu.

Cum pui piciorul în Lloret de Mar, te izbeşte o atmosferă tipică de vacanţă. Sangria cu gheaţă, ritmuri iberice, restaurante cu paella delicioasă, englezi arşi de soare în şlapi, copii care îşi cară colacul multicolor peste tot, magazine cu suveniruri arhipline. Oameni care ştiu să se bucure de vacanţă.

În Lloret de Mar ai plaje pe alese, dintre care cele mai frumoase sunt considerate Lloret, Fenals, Santa Cristina, Treumal, Cala Boadella, Canyelles şi Sa Calleta.

Noi am ajuns prima dată pe plaja principală a staţiunii, Lloret. Ne-am chinuit o jumătate de oră să găsim un petecuţ de nisip liber, pentru că era fix ca la Costineşti- şezlong lângă şezlong, cearşaf lângă cearşaf, prosop lângă prosop. Intrarea în mare este cam abruptă, aşa că nu este chiar cea mai indicată pentru familiile cu copii. Noi am avut o senzaţie acută de sufocare din cauza aglomeraţiei şi am stat doar cât să ne bălăcim puţin în Mediterană.

E drept că este şi zona cu cea mai bună infrastructură de agrement din staţiune, cu o gamă completă de sporturi nautice. Tot aici, faleza este pliiină de restaurante, aşa că n-ai nicio şansă să mori de foame dacă te afli prin preajmă. Poţi găsi variate feluri de mâncăruri internaţionale, dar gastronomia locală este de lins pe degete. Şi doar eşti în Spania, până la urmă. Încearcă tortilla con patatas (omletă cu cartofi) la micul-dejun, gazpacho (supă de roşii) la prânz, la cină optează pentru o paella sau un platou cu peşte proaspăt, răsfaţă-te cu crema catalana la desert şi bea sangria pe săturate pe tot parcursul zilei.

Noi n-am prea avut timp de restaurante, căci ne-am dorit să vedem cât mai mult din staţiune, aşa că am ales să ne facem stocul din supermarket şi ne-am pregătit nişte delicioase sandvişuri cu jamòn serrano.

Dacă explorezi mai departe staţiunea, vei găsi zone mai liniştite, pe care noi le-am îndrăgit instant. Plajele Lloret şi Fenals ( a doua ca mărime ) sunt separate de o mică porţiune de coastă abruptă, de un deal. Pe jos, faci cam 15 minute între cele două plaje, pe un drum special amenajat, dar serios că merită tot efortul. Retina ta îţi va mulţumi cu siguranţă.

Noi am făcut şi un mic popas pe drum, unde ne-am răcorit cu o sangria, că doar nu  ne-am făcut provizii degeaba.

Plaja Fenals ni s-a părut mai aerisită şi mai plăcută. Deşi îmi place de regulă să fiu în mijlocul nebuniei, al aglomeraţiei, de această dată m-au cucerit golfuleţele mai intime, în care poţi admira naturaleţea peisajelor. Şi această plajă se bucură de distincţia Blue Flag, aşa că infrastructura este pe măsură, de la duşuri şi dulapuri de depozitare cu lacăt, până la activităţi precum kayak sau parasailing.

Dar, pentru mine, highlight-ul staţiunii a fost plaja care îmi poartă numele, Santa Cristina. Bine, partea cu „santa” este discutabilă… Din ce ne-am documentat, am aflat că Playa Santa Cristina se află la aprox. 3,5 km de centrul staţiunii. Pe hârtie, optimismul era la el acasă. „Păi nu suntem tineri şi în putere?” „ Ce înseamnă 3 kilometri jumate?” „Îi dăm gata imediat.” „Unde mai găsesc eu plajă cu numele meu?”. Ei bine, n-am prea luat în calcul temperaturile ridicate, panta interminabilă către această plajă şi faptul că distanţele sunt mai dureros de parcurs pe jos în realitate, decât în teorie, când doar ne plimbăm cu degetul pe hartă.

Aşadar, după o eternitate şi un pic, plus nişte mici regrete pentru alegerea neinspirată, am ajuns. Şi toată transpiraţia n-a mai contat. Pentru că am văzut asta.

Este probabil cea mai frumoasă plajă pe care am văzut-o în călătoria pe Costa Brava. E drept, am vizitat doar Lloret de Mar şi micuţa Tossa de Mar, o staţiune extrem de boemă, despre care vom vorbi în alt „episod”. Şi nu zic asta doar pentru că m-a sensibilizat numele. Există şi o mică mânăstire care veghează deasupra ei, de unde îi provine denumirea. Era închisă când am ajuns noi, din păcate. În faţa mânăstirii, erau o grămadă de scaune. Cel mai probabil se ţin concerte în aer liber.

În final, n-am regretat nicio secundă că am făcut drumul până acolo, a meritat fiecare metru parcurs pe căldura aia infernală. Au compensat apa cristalină şi peisajele memorabile. Dar pe voi vă sfătuiesc totuşi să luaţi un taxi, dacă nu sunteţi mari amatori ai mersului pe jos. Chiar este o distanţă considerabilă.

Tarife practicate de companiile de taxi:

• de la ora 8-20:00- 1,36 euro/km;
  • de la ora 20:00- 8:00- 1,46 euro/ km.

Cum ajungi în Lloret de Mar

De la aeroportul El Prat

• poţi închiria o maşină- sunt aprox.93 km de parcurs şi îţi oferă mobilitate pe parcursul întregului sejur, deci poţi vedea mai multe staţiuni sau alte obiective turistice de pe Costa Brava;
  • cu taxiul- costă aprox. 150 euro ( mult prea mult, după părerea mea );
  • cu autocarul- compania Sarfa operează curse din faţa Terminalului 2. Preţul unei călătorii este de aprox.12 euro şi vei ajunge în Lloret de Mar cam într-o oră şi jumătate.

De la aeroportul din Girona (sunt mai ieftine zborurile low-cost cu aterizare pe acest aeroport,  care este şi mult mai mic, ce-i drept) :

• varianta închirierii unei maşini rămâne-sunt doar 31 km până în Lloret de Mar;
  • tot compania Sarfa operează curse Girona airport- Lloret de Mar cu autocarul, care durează aprox. 35 min şi costă cam 10 euro pe sens;
  • Cu taxiul – costă aprox. 46 euro.

Noi am rezervat o zi pentru Lloret de Mar în cadrul unei vizite de-o săptămână în Barcelona, un oraş superb pe care îl vom trece cu siguranţă în revistă în articolele viitoare ( ţineţi aproape!) .

Nu există conexiune directă din Barcelona până în Lloret de Mar, aşa că am luat trenul din staţia Barcelona Sants cu direcţia Blanes. Acesta urmăreşte coasta, deci pe parcursul călătoriei, care durează aproximativ o oră şi 20 de minute, vei putea admira şi alte staţiuni renumite de pe Costa Brava. Costul călătoriei este de aprox. 11 euro dus-întors (atenţie! biletul este valabil numai până la sfârşitul următoarei zile), iar trenurile arată surprinzător de bine pentru tarife practicate.

În Blanes, nu trebuie decât să ieşi în faţa gării, de unde te va prelua autobuzul care face legătura cu Lloret de Mar. Preţul unei călătorii este de 2 euro pe sens, iar durata de aprox. 20 minute.  Asigură-te că vei coborî în centrul staţiunii sau studiază bine staţiile dacă vrei să cobori în altă parte.

Intră pe site-ul de transporturi feroviare al regiunii pentru mersul trenurilor şi mai multe detalii.

Per ansamblu, preţul transportului pentru o călătorie de-o zi din Barcelona în Lloret de Mar, urmărind ruta descrisă mai sus, nu depăşeşte 15-16 euro. Şi ai ocazia să te bucuri de soarele şi de valurile Mediteranei o zi întreagă.

În încheiere, drept bonus, mai multe imagini din Lloret de Mar în galerie. Enjoy!